زیبای وحشی...

 

 

زن:سحر چون می روی در کام امواج.

کند تاب مرا، هجر تو تاراج.

ماهیگیر:منم یک مرد ماهیگیر ساده،

خدا نان مرا در آب داده!

زن:تو را دریا فرو کوبید صد بار

     از این زیبای وحشی دست بردار!

ماهیگیر:چو می خوانندم این امواج از دور،

          همه عشقم ،همه شوقم، همه شور.

زن:فریبش رامخور ای مرد، زین پیش،

     به گردابش به توفانش بیاندیش!

ماهیگیر:نمی ترسم نمی پرهزم از کار ،

          به امید تو می آیم دگر بار!

زن :اگر از جان نمی ترسی در این راه،

       بیاور گوهری رخشنده چون ماه.

       بشور از خانه ات فقر وسیاهی

       که مروارید نیکوتر ز ماهی

ماهیگیر:زعشقم گوهری تابنده تر نیست .

         سزاوار تو زین خوش تر گوهر نیست.

         ولیکن تا نباشم شرمسارت،

         فروزان گوهری آرم نثارت!

****

زنی خاموش در ساحل نشسته ست.

به آن زیبای وحشی چشم بسته ست.

به او هر روز چون سالی گذشته ست.

هنوز آنمرد عاشق بر نگشته ست.

نه تنها گوهری در دام ننشست ،

که عشقی پاک گوهر رفت از دست!

((فریدون مشیری))

نظرات 5 + ارسال نظر
هتسی جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام اجی
شعراشو دوست داشتم

سلام به شما
ممنونم
نظر لطف تونه

مهدیه جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام گلم
چه شهر زیبای وحشی قشنگ بود
خیلی دوستش دارم

لیلا جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام اجی مهربونم
میمیرم برات
خیلی دوست دارم اجی

بچه بسیجی پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:42 ب.ظ http://na3lehozo0r.blogfa.com/

بسم الله

سلام

گرچه ما از کلاس سنبلی ها نیستیم ولی همه سنبلی ها رو دوستشون می داریم . مخصوصا اگه بچه ریاضی باشن آخه خودم ریاضی بودم و هستم تا آخرششششششششش ..

مراقب دلت باش .
یاعلی

سلام
ممنونم
لطف دارین خیلی هم زیاد

بچه بسیجی پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:44 ب.ظ http://na3lehozo0r.blogfa.com/

راستی عزیزم وبلاگ دوستات و خواهرت رو بهم معرفی کن تا برای جلسه روز دوشنبه یا سه شنبه با مسئول استانی که داره از ساری میاد دعوتتون کنم ..تا عضو ثابت باشید.
این نظر خصوصی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد